shema_podrocij.jpg (66917 bytes)Model POKI vsebuje šest področij, ki skušajo celostno zajeti različne vstopne, procesne, izstopne in kontekstualne dejavnike, na katere moramo biti pozorni pri presojanju in razvijanju kakovosti dela v izobraževanju odraslih. 
 
 

Vsako od teh področij je v nadaljevanju razdeljeno na podpodročja, ki so vsebinsko zaokrožene celote in podrobneje opredeljujejo ali usmerjajo dejavnosti presojanja in razvijanja kakovosti na izbranem področju.

Tretji del strukture modela pa so kazalniki kakovosti, ki opredeljujejo temeljne dejavnosti, postopke in procese, ki kažejo na kakovost na določenem področju ali podpodročju. Predstavljajo nekakšen okvirni sklop najpomembnejših vprašanj, ki naj bi si jih v določenem časovnem obdobju postavila vsaka izobraževalna organizacija, ki izobražuje odrasle ter, na podlagi dobljenih odgovorov in njihove razčlembe razmislila o mogočih ukrepih za razvoj obravnavanega področja.

 
 

PODROČJE 1: DOSEGANJE CILJEV KURIKULUMA (ZNANJE, VREDNOTE, SPLOŠNA USPEŠNOST)  

1.1          DOSEŽKI V ZNANJU

1.1.1        Ocene pri notranjem ocenjevanju znanja

1.1.2        Ocene pri zunanjem ocenjevanju znanja

 

1.2          RAZVOJ VREDNOT

1.2.1        Temeljne socialne vrednote

1.2.2        Posameznikove vrednote

1.2.3        Temeljne državljanske vrednote

 

1.3          SPLOŠNA USPEŠNOST

1.3.1        Kakovost znanja s stališča delodajalca in posameznika

1.3.2        Napredovanje v programu

1.3.3        Prehodnost v nadaljnje izobraževanje

1.3.4        Zaposljivost in napredovanje

 

PODROČJE 2: IZOBRAŽEVALNI PROCES (UČENJE IN POUČEVANJE)

 

2.1 NAČRTOVANJE IN IZPELJAVA IZOBRAŽEVALNEGA PROCESA

2.1.1 Uvodni pogovor s posameznim udeležencem glede na načrtovanje izpeljave

        izobraževanja

2.1.2 Ugotavljanje in analiza potreb po izobraževanju skupine udeležencev in

        posameznika

2.1.3 Poznavanje posameznikovega prejšnjega znanja in izkušenj

2.1.4 Izbira organizacijskih oblik, strukturiranje izobraževalnega procesa

2.1.5 Obseg ur organiziranega izobraževanja

2.1.6 Načrtovanje ciljev v izvedbenem kurikulumu

2.1.7 Izbira in razporejanje izobraževalnih vsebin

2.1.8 Izbira oblik in metod dela

2.1.9 Učbeniki in učno gradivo

2.1.10 Izbira načinov in metod preverjanja in ocenjevanja znanja ter prilagajanje

         pogojev za napredovanje

2.1.11 Vpliv udeležencev na načrtovanje, izpeljevanje in vrednotenje

         izobraževalnega procesa

 

2.2 VLOGE IN SODELOVANJE IZOBRAŽEVALCEV PRI NAČRTOVANJU IN IZPELJAVI

2.2.1 Poznavanje učnega načrta in kataloga znanja

2.2.2 Učiteljeva priprava na izobraževalni proces

2.2.3 Medpredmetne povezave

2.2.4 Učiteljeva vloga v izobraževalnem procesu

2.2.5 Sodelovanje med ravnateljem/direktorjem in vodjo izobraževanja odraslih pri

        načrtovanju izobraževanja

2.2.6 Sodelovanje med vodjo izobraževanja odraslih in učitelji pri načrtovanju in

        izpeljavi

 

2.3 UČNO OKOLJE

2.3.1 Prostori in oprema

2.3.2 Knjižnica, multimedia, središče za samostojno učenje, dostop do medmrežja in

        informacij (COBISS)

2.3.3 Računalniška oprema in tehnologija

2.3.4 Dodatni prostori

2.3.5 Informacijsko središče ali referat za izredni študij

 

PODROČJE 3: UDELEŽENCI

 

3.1 UDELEŽENEC V IZOBRAŽEVALNEM PROCESU

3.1.1 Osebni izobraževalni načrt za posameznega udeleženca

3.1.2 Spremljanje, svetovanje in pomoč udeležencu

3.1.3 Motivacija za učenje

3.1.4 Spodbude za samostojno učenje

3.1.5 Komuniciranje med udeleženci in učitelji

3.1.6 Komuniciranje med udeleženci in vodjo ali organizatorji izobraževanja

3.1.7 Komuniciranje med udeleženci in vpliv skupine

3.1.8 Zadovoljstvo udeležencev

 

3.2 POGOJI ZA NAPREDOVANJE

3.2.1 Socialni pogoji

3.2.2 Ekonomski pogoji

3.2.3 Vpliv delovnega okolja na izobraževanje

 

PODROČJE 4: UČITELJI

 

4.1 STALNO IZOBRAŽEVANJE

4.1.1 Vrsta, obseg in načrt stalnega strokovnega spopolnjevanja v izobraževalni

        organizaciji za andragoško delo

4.1.2 Motivacija učiteljev za spopolnjevanje za andragoško delo

4.1.3 Pogoji za izobraževanje učiteljev za andragoško delo

4.1.4 Samoizobraževanje za andragoško delo

4.1.5 Sodelovanje pri mednarodnih projektih za razvoj in menjavo izkušenj

 

4.2 RAZVOJNO-SVETOVALNO DELO

4.2.1 Sodelovanje pri delu strokovnih aktivov

4.2.2 Sodelovanje s stroko, zunanjimi strokovnimi institucijami

4.2.3 Sodelovanje s knjižnico, z medioteko in drugimi viri informacij

4.2.4 Sodelovanje pri pripravi in razvoju učnega gradiva za odrasle

 

4. 3 ZADOVOLJSTVO UČITELJEV

4.3.1 Motiviranost učiteljev za delo v izobraževanju odraslih

4.3.2 Zadovoljstvo učiteljev z delom v izobraževanju odraslih

 

PODROČJE 5: IZOBRAŽEVALNA ORGANIZACIJA IN PARTNERJI

 

5.1 INFORMIRANJE

5.1.1 Načini informiranja

 

5.2 MOŽNOST VPLIVANJA IN SODELOVANJA PARTNERJEV V UČNEM PROCESU

5.2.1 Vpliv delodajalcev na načrtovanje, vsebino in izpeljevanje izobraževalnega

        procesa

5.2.2 Razvoj izobraževalnih programov (izpopolnjevanja in usposabljanja)

5.2.3 Vpliv lokalnega in širšega okolja

5.2.4 Vključenost partnerjev v evalvacijo izobraževanja odraslih

5.2.5 Sofinanciranje izobraževanja odraslih

 

PODROČJE 6: VODENJE IN UPRAVLJANJE

 

6.1 POLOŽAJ IZOBRAŽEVANJA ODRASLIH

6.1.1 Organiziranost izobraževanja odraslih v izobraževalni organizaciji

6.1.2 Samostojnost, kompetentnost in normativna urejenost izobraževanja odraslih

6.1.3 Sistemizacija delovnih mest

6.1.4 Financiranje izobraževanja odraslih

 

6.2 STROKOVNI RAZVOJ ODGOVORNIH ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH

6.2.1 Spremljanje novosti v izobraževanju odraslih

6.2.2 Stalno strokovno spopolnjevanje za vodenje in upravljanje izobraževanja

        odraslih

 

6.3 VODENJE

6.3.1 Načrtovanje (poslanstvo in vizija izobraževanja odraslih)

6.3.2 Odločanje

6.3.3 Upoštevanje posebnosti izobraževanja odraslih

6.3.4 Evalviranje, spodbujanje razvoja in kakovosti izobraževanja odraslih

 

6.4 ORGANIZACIJSKA KULTURA

6.4.1 Obvladovanje sprememb, spodbujanje kulture učenja

6.4.2 Procesi komuniciranja in pretoka informacij

 

6.5 RAVNANJE Z VIRI

6.5.1 Načrtovanje kadrovskih karier in osebnega razvoja zaposlenih v izobraževalni

        organizaciji

6.5.2 Stimulacija zaposlenih v izobraževanju odraslih

6.5.3 Gospodarjenje z denarjem za izobraževanje odraslih




 

 


© 2005 Andragoški center Slovenije, rač. izvedba: Franci Lajovic, grafična zasnova: Lina Design d.o.o., urednica: Nevenka Kocijančič, 03.08.2006

<< NAZAJ | STRAN ZA TISKANJE | ENGLISH VERSION | NA VRH ^